niedziela, 11 stycznia 2015

SVIJANSKY RYTIŘ




PRODUCENT: Pivovar Svijany, Czechy
TYP: lager
EXTRAKT: 12,0%
VOLTAŻ: 5,2%
KOLOR: bursztyn
PIANA: piękna czapa , która powoli opada. Klasyczna, idealna.
SMAK: Zapaszek lekko kwaśny, mało sympatyczny. Za to w smaku... idealnie zbalansowany słód, obrobiony nieco w stronę piwa ale, nieco owocowych nut (morele?). Mało goryczkowe. 
OGÓLNE WRAŻENIE: Pamiętam piwo Svijany z moich wędrówek po zachodnich Czechach, gdzie ten browar jest bardzo popularny. Zatem byłem wniebowzięty, kiedy znalazłem to piwo w Warszawie. Rycerza nie piłem, ale to nie szkodzi, oczywiście się rzuciłem na niego i otworzyłem... Zapaszek mnie nieco odrzucił, ale w smaku... Niby to lager, ale smakuje jak ale. Dlaczego? Wszak to niepasteryzowana 12-stka... Niestety w składzie jest cukier i chmielowy isoekstrakt... Pomijając ten fakt, Rycerz jest świetny i jeśli go tylko znowu odnajdę, podniosę przyłbicę i przechylę. 

KUFELKI: 8\10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz